کاش عصر ظهور را درک کنیم
اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین مطالب
چرا خداوند متکبر است؟
روایت حضرت ام‌کلثوم(س) از آخرین افطار پدر
محل ضربت خوردن حضرت علی(ع) در مسجد کوفه+ تصاویر
حضرت علی(ع) از دیدگاه اندیشمندان غیرمسلمان
شب قدر
معنی رمضان(شهر رمضان)
دانلود گلچین مولودی ولادت امام حسین ( ع )
ولادت امام حسین ( ع )
تولد امام حسین (ع)
حضرت علی (ع)
حدیث قدسی، مرحوم شیخ حر عاملی، ص 12
ذکر
ما را ببخش
توكل جایگزینی برای خودكشی
عید مبعث مبارک
خداوند در حدیث قدسی می فرماید:
خانه ی علی(ع)
یا الله
شهادت حضرت فاطمه س
 
آرشیو مطالب
مرداد 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
 
پیوندهای روزانه
منتظران موعود
حمل و ترخیص خرده بار از چین
حمل و ترخیص چین
شوری سنج اکواریوم
یکانسر
آی کیو مگ
ریحون مگ
مجله خبری کسب و کار برتر
تیزر تبلیغاتی رایگان
فروش هورمونهای گیاهی
دانلود انیمیشن و کارتون جدید
بام میهن
آرشیو پیوندهای روزانه
 
پیوندها
سایت جامع اسلام و اهل بیت
اشک منتظر
مسیرت مشخص امیرت مشخص نکن دل دل ای دل بزن دل به دریا
مدح عشق
فرهنگی ورزشی
دانستن انچه که نمیدانیم
فرهنگ اندیشه
بزرگترین سایت مذهبی
دستان سیستان
هیئت الشهداء قزوین
عشق اول و آخر من...
نشان سیز
موعود مهربانی
بچه های کلاس 202 شهید بهشتی بروجرد
دیوونه ی حسین حسین حسین
صراط 27
آموزش مطالعات علوم اجتماعی
یاحسین غریب مادر
طلوع ستاره
بچه های آخر الزمان
چادر ممنوع
پایگاه اهل البیت علیهم السلام
░▒(پایگاه مداحی کربلایی محسن احمدی)▒░
مسجدچهارده معصوم (ع)آبادان
ساخت★کدصوتی★بنر★صفحه ورودی★صلواتی★
محفل نوجوانان
۞یاران منتظر ۞
به سوی ظهور
غبار غم سالها انتظار
دانلود کلیپ های مذهبی و انقلاب اسلامی
فداییان رهبر
علی مشکل گشا
یا صاحب الزمان
جحاب
کشکول صوف باف
با ولایت تا شهادت
جهان در انتظار توست
وادی دین و زندگی
تبادل لینک رایگان و هوشمند سایت سیحون | مرجع تخصصی آموزش کامپیوتر
ترنم الماس
باغچه تنهایی
منتظران مهدی او خواهد آمد
یامهدی*ظهور*ضدفراماسونری*شیعه
ساعت رومیزی ایینه ای
رقص نور لیزری موزیک

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کاش عصر ظهور را درک کنیم و آدرس asre_zohour.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 
خداوند در حدیث قدسی می فرماید:

مَن طلبنی وَجَدَنی 

و مَن وَجَدَنی عَرَفَنی 

و مَن عَرَفَنی اُحِبَنی 

و مَن اُحِبَنی عَشَقَنی 

و مَن عَشَقَنی عَشَقتَهُ 

و مَن عَشَقتَهُ قَتَلتَهُ

و مَن قَتَلتَهُ فَعَلَیَ دیَتَهُ

 و مَن عَلَیَ دیَتَهُ و اَنا دیتَهُ


آن کس که مرا طلب کند، من را می یابد 

 و آن کس که مرا یافت، من را می شناسد 

و آن کس که مرا شناخت، من را دوست می دارد 

و آن کس که مرا دوست داشت، به من عشق می ورزد 

آن کس که عاشقم شد من نیز عاشقش می شوم

و آن کس که من عاشقش شدم،او را می کشم 

و آن کس را که من بکشم،خونبهای او بر من واجب است 

و آن کس که خونبهایش بر من واجب شد

پس خود من خونبهای او می باشم

الجواهر السنیه، ص 94 - بحارالانوار، ج 67، ص 25

عاشقتم خدا | 5:59 بعد از ظهر - یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:,
+
 
با خواندن این آیه چه حسی دارید!؟


 

 

 

روی پرده خانه كعبه این آیه از قران حك شده كه

نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُــورُ الرَّحِـــیمُ


بندگانم را آگاه كن كه من بخشنده مهربانم


 





و من هنوز و تا همیشه به همین یك آیه دلخوشم ...
عاشقتم خدا | 4:48 بعد از ظهر - جمعه 4 اسفند 1391برچسب:,
+
 
انفاق در راه خدا و آمرزش گناهان


 

 

إِن تُبْدُواْ الصَّدَقَاتِ فَنِعِمَّا هِیَ وَإِن تُخْفُوهَا وَتُؤْتُوهَا الْفُقَرَاء فَهُوَ خَیْرٌ لُّكُمْ وَیُكَفِّرُ عَنكُم مِّن سَیِّئَاتِكُمْ وَاللّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ ﴿سوره بقره-آیه 271﴾
 

اگر صدقه ‏ها را آشكار كنید، این‏، كار خوبى است‏، و اگر آن را پنهان دارید و به مستمندان بدهید، این براى شما بهتر است‏؛ و بخشى از گناهانتان را می ‏زداید، و خداوند به آنچه انجام می ‏دهید آگاه است‏. (۲۷۱)



 

دانلود قرائت آیه

تفسیر آیه:


در این آیه سخن از چگونگى انفاق از نظر آشكار و پنهان بودن است ، مى‏فرماید : اگر انفاقها را آشكار كنید ، چیز خوبى است ، و اگر آنها را مخفى ساخته و به نیازمندان بدهید براى شما بهتر است ( ان تبدوا الصدقات فنعما هى و ان تخفوها و تؤتوها الفقراء فهو خیر لكم).

و بخشى از گناهان شما را مى‏پوشاند ( و در پرتو این كار بخشوده خواهید شد ) و خداوند به آنچه انجام مى‏دهید ، آگاه است ( و یكفر عنكم من سیئاتكم و الله بما تعملون خبیر).

نكته ‏ها:

-تردیدى نیست كه انفاق علنى و آشكار در راه خدا و اختفاى آن هر كدام اثر مفیدى دارد ، زیرا هنگامى كه انسان به طور آشكار و علنى مال خود را در راه خدا انفاق مى‏كند اگر انفاق واجب باشد گذشته از این كه مردم تشویق به اینگونه كارهاى نیك مى‏شوند ، رفع این تهمت نیز از انسان مى‏گردد كه به وظیفه واجب خود عمل نكرده است .

و اگر انفاق مستحب باشد ، در حقیقت یك نحوه تبلیغ عملى است كه مردم را به كارهاى خیر و حمایت از محرومان و انجام كارهاى نیك اجتماعى و عام المنفعه تشویق مى‏كند.

و چنانچه انفاق به طور مخفى ، و دور از انظار مردم انجام شود ، به طور قطع ریا و خودنمائى در آن كمتر است ، و خلوص بیشترى در آن خواهد بود ، مخصوصا در باره كمك به محرومان ، آبروى آنها بهتر حفظ مى‏شود ، و لذا آیه فوق مى‏گوید : هر یك از دو كار در مورد خود خوب و شایسته است.

بعضى از مفسران گفته‏اند این دستور تنها در باره انفاقهاى مستحبى است و انفاقهاى واجب از قبیل زكات و مانند آن بهتر است همیشه آشكار و علنى باشد .

ولى مسلم است كه هیچ یك از این دو دستور ( اظهار و اخفاى انفاق ) جنبه عمومى و همگانى ندارد بلكه موارد مختلف است در پاره‏اى از موارد كه اثر تشویقى آن بیشتر است و لطمه‏اى به اخلاص نمى‏زند ، بهتر است اظهار گردد ، و در مواردى كه افراد آبرومندى هستند كه حفظ آبروى آنها ایجاب مى‏كند انفاق به صورت مخفى انجام گیرد و بیم ریاكارى و عدم اخلاص مى‏رود مخفى ساختن آنبهتر خواهد بود.

در بعضى احادیث تصریح شده كه انفاقهاى واجب بهتر است اظهار گردد ، و اما انفاقهاى مستحب بهتر است مخفیانه انجام گیرد.

از امام صادق (علیه‏السلام‏) نقل شده كه فرمود : زكات واجب را به طور آشكار از مال جدا كنید و به طور آشكار انفاق نمائید اما انفاقهاى مستحب اگر مخفى باشد بهتر است.

این احادیث با آنچه در بالا گفتیم منافات ندارد ، زیرا انجام وظائف واجب كمتر آمیخته به ریا مى‏شود ، چون وظیفه‏اى است كه در محیط اسلامى هر كس ناچار است آن را انجام دهد و همچون یك مالیات قطعى است كه باید همه بپردازند ، بنابر این اظهار آن بهتر است و اما انفاقهاى مستحبى چون جنبه الزامى ندارد ممكن است اظهار آن به خلوص نیت بزند لذا اختفاى آن شایسته‏تر مى‏باشد.

-از جمله و یكفر عنكم من سیئاتكم استفاده مى‏شود كه انفاق در راه خدا در آمرزش گناهان اثر عمیق دارد زیرا بعد از دستور انفاق در این جمله مى‏فرماید : و گناهان شما را مى‏پوشاند.

البته مفهوم این سخن آن نیست كه بر اثر انفاق كوچكى ، همه گناهان بخشوده خواهد شد ، بلكه با توجه به كلمه من كه معمولا براى تبعیض به كار مى‏رود استفاده مى‏شود كه انفاق قسمتى از گناهان را مى‏پوشاند .

روشن است كه آن قسمت بستگى به مقدار انفاق و میزان اخلاص دارد.در باره اینكه انفاق سبب آمرزش مى‏شود از طرق اهل بیت (علیهم‏السلام‏) و اهل تسنن روایات زیادى وارد شده است از جمله در حدیثى آمده است : انفاق نهانى خشم خدا را فرو مى‏نشاند ، و همانطور كه آب آتش را خاموش مى‏كند گناه انسان را از بین مى‏برد.

و نیز در روایتى آمده است : هفت كس هستند كه خداوند آنها را در سایه لطف خود قرار مى‏دهد ، در روزى كه سایه‏اى جز سایه او نیست : پیشواى دادگر ، و جوانى كه در بندگى پروردگار پرورش مى‏یابد ، و كسى كه قلب او با سجده پیوسته است ، و كسانى كه یكدیگر را براى خدا دوست دارند با محبت گرد هم آیند و با محبت متفرق شوند ، و كسى كه زن زیباى صاحب مقامى او را به گناه دعوت كند و او بگوید من از خدا مى‏ترسم ، و كسى كه انفاق نهانى مى‏كند بطورى كه دست راست او از انفاقى كه دست چپ او كرده آگاه نمى‏گردد ! و كسى كه تنها به یاد خدا مى‏افتد و قطره اشكى از گوشه‏هاى چشم او سرازیر مى‏شود .

-ضمنا مفهوم جمله و الله بما تعملون خبیر این است كه خدا عالم است به آنچه انفاق مى‏كنید ، چه آشكار باشد و چه مخفى و همچنین او از نیات شما آگاه است كه اظهار و اخفاى انفاق را به چه منظور و هدفى انجام مى‏دهید .

در هر حال آنچه در انفاق مؤثر است نیت پاك و خلوص در عمل است ، به علاوه دانستن و ندانستن مردم اثرى ندارد و آنچه مهم است علم خداست زیرا اوست كه جزاى اعمال انسان را مى‏دهد و از نهان و آشكار آگاه است.

عاشقتم خدا | 12:7 قبل از ظهر - چهار شنبه 11 بهمن 1391برچسب:,
+
 
یک آیه با تفسیر


یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ ﴿سوره بقره -آیه 153
 


 

ای اهل ایمان (در پیشرفت کار خود)صبر و مقاومت پیشه کنید و به ذکر خدا و نماز توسل جوئید که خدا یاور صابران است(153)




 








 

تفسیر آیه:
 

1- صبرپیشگی و برپایی نماز، توصیه و فرمان خدا به مؤمنان

یأیها الذین ءامنوا استعینوا بالصبر و الصلوة

 


 

2 - ایمان به رسالت پیامبر(ص)، در پی دارنده مشکلات و ناملایماتی برای ایمان آورندگان

 

یأیها الذین ءامنوا استعینوا بالصبر و الصلوة

 

توصیه به صبر و نماز و استعانت از آنها، پس از بیان رسالت پیامبر و مخاطب قرار دادن مؤمنان، این نکته را به مخاطبان القا می کند که ایمان به سالت پیامبر، مستلزم مشکلات و ناملایماتی خواهد بود.

 


 

3 - پیشه ساختن صبر و اقامه نماز، دو طریق کارساز برای موفقیت و پیروزی بر مشکلات و ناملایمات راه ایمان

 

یأیها الذین ءامنوا استعینوا بالصبر و الصلوة

 


 

4 - صبر و نماز، عامل جلب حمایتهای الهی است.

 

یأیها الذین ءامنوا استعینوا بالصبر و الصلوة

 


 

5 - خداوند یاور صبرپیشگان و مقاومان راه ایمان است.

 

إن اللّه مع الصبرین

 


 

6 - صبر و نماز، مددکار مؤمنان برای به یاد خدا بودن و زدودن غفلت ایشان از یاد خداوند است. *

 

فاذکرونی أذکرکم ... یأیها الذین ءامنوا استعینوا بالصبر و الصلوة

 

برداشت فوق و نیز برداشت بعدی، بیانگر وجه ارتباط میان آیه مورد بحث و آیه پیشین است; یعنی، آیه مورد بحث در حقیقت رهنمودی است برای اینکه، چگونه می توان غفلت از یاد خدا را، از دلها زدود و روحیه سپاسگزاری در برابر خداوند را، در قلبها گنجانید.

 


 

7 - صبر و نماز دو عامل کارساز برای ایجاد روحیه سپاسگزاری به درگاه خدا و دوری از کفرورزی به او *

 

و اشکروا لی و لاتکفرون. یأیها الذین ءامنوا استعینوا بالصبر و الصلوة

 


 

8 - «عن ابی عبداللّه(ع) فی قول اللّه عز و جل «واستعینوا بالصبر» قال الصبر الصیام;(1)

 

از امام صادق(ع) درباره سخن خداوند عز و جل که فرموده: «واستعینوا بالصبر» روایت شده که مراد از صبر، روزه است».


 

منبع: کتاب تفسیر راهنما

عاشقتم خدا | 6:33 بعد از ظهر - شنبه 30 دی 1391برچسب:,
+
 
آیه با تفسیر


 

تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ وَلاَ تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا یَعْمَلُونَ ﴿سوره بقره آیه ۱34﴾


آن گروه که درگذشتند هر کار نیک و بد کردند برای خود و شما هم هرچه کنید برای خویش خواهید کرد و شما مسئول کار
آنها نخواهید بود (134)


دانلود قرائت آیه




تفسیر آیه:

1 - ابراهیم، اسماعیل، اسحاق، یعقوب و فرزندان آنان، امتی پرستشگر خدا و تسلیم در برابر او

تلک أمة قد خلت

مشارالیه «تلک» پیامبران یاد شده در آیه قبل و فرزندانشان است. به کارگیری «تلک» برای اشاره به مذکر به لحاظ خبر (أمة) می باشد.


2 - همه انسانها، حتی پیامبران بزرگ، در دنیا باقی نمانده و به سرای دیگر خواهند رفت.

تلک أمة قد خلت

از معانی خلو (مصدر خلت) گذشتن و سپری شدن است و در اینجا کنایه از مردن می باشد. یاآوری درگذشت پیامبران صرف یک خبر نیست; زیرا همگان بدان آگاهند; بلکه هدف از آن توجّه دادن مخاطبان به این حقیقت است که: اگر مرگ سراغ پیامبران آمده شما را نیز رها نخواهد کرد، از آن غافل نباشید.


3 - پاداش اخروی اعمال نیک ابراهیم، اسماعیل، اسحاق و یعقوب(ع) اختصاص به خود ایشان دارد و دیگران از آن بهره ای نخواهند برد.

تلک أمة قد خلت لها ما کسبت

تقدیم «لها» بر «ما کسبت» گویای حصر است. بنابراین «لها ما کسبت»; یعنی، دستاورد آنان تنها از آن ایشان و به سود خودشان است.


4 - بهره مند شدن یهود از پاداش فضیلتها و اعمال شایسته پیامبرانی چون ابراهیم، اسحاق و ... از باورهای ناصواب یهود

لها ما کسبت و لکم ما کسبتم

از اینکه خداوند در خطاب به یهودیان این حقیقت را یادآور می شود که دستاوردهای پیامبران نصیب دیگران نخواهد شد، می توان به برداشت فوق دست یافت.


5 - هر فرد و امتی از پاداش اعمال نیک خویش بهره مند خواهد شد.

لها ما کسبت و لکم ما کسبتم


6 - نتیجه عمل هر کس و هر جامعه ای از آن خود اوست و باید به او بازگردانده شود.

لها ما کسبت و لکم ما کسبتم


7 - هر جامعه و امتی، دارای حیات، مرگ و شخصیتی مستقل

تلک أمة قد خلت


8 - انسانها مسؤول اعمال گذشتگان خویش نبوده و به سبب آنها مؤاخذه نخواهند شد.

و لاتسئلون عما کانوا یعملون


9 - مؤاخذه یهود به خاطر رفتار نادرست نیاکانی از آنان، از پندارهای باطل ایشان*

و لاتسئلون عما کانوا یعملون

مخاطب قرار دادن یهودیان و یادآور شدن این حقیقت که شما مسؤول اعمال گذشتگان نیستید، می تواند اشاره به برداشت فوق باشد.


10 - خویشاوندی با پیامبران و از نسل ایشان بودن، در قیامت کارساز نبوده و موجب رهایی از پیامدهای اعمال نخواهد شد.

 

تلک أمة قد خلت لها ما کسبت و لکم ما کسبتم

بیان این معنا که پاداش عمل پیامبران برای دیگران سودمند نخواهد بود، در خطاب کسانی که از نسل پیامبرانی چون ابراهیم، اسحاق و یعقوب هستند، گویای برداشت فوق است.


11 - عدل الهی، در رسیدگی به اعمال انسانها و پاداش دهی به ایشان

لها ما کسبت و لکم ما کسبتم


منبع: کتاب تفسیر راهنما
 
عاشقتم خدا | 7:18 بعد از ظهر - جمعه 29 دی 1391برچسب:,
+
 
دعای پایان ماه صفر

انشاالله با خواندن اين دعا در پايان ماه صفر از بلا بدور بوده حاجت روا شويد


ابتدا نيت كنيد ....


"سبحان الله يا فارج الهم و يا كاشف الغم فرج همي و يسر امري وارحم ضعفي و قله حيلتي و ارزقني من حيث لا احتسب يا رب العالمين "

عاشقتم خدا | 11:40 قبل از ظهر - یک شنبه 24 دی 1391برچسب:,
+
 
کوتاه اما پرمحتوا از کریم اهل بیت (ع)


به‌ امام‌ مجتبى‌ - علیه‌ السلام‌ - عرض‌ شد : اى‌ پسر پیامبر خدا در چه‌ حالى‌ هستى‌ ؟

فرمود : خدایى‌ دارم‌ كه‌ بر من‌ مسلط است‌ ، و آتش‌ جهنم‌ در پیش‌ روى‌ من‌ است‌ ، و مرگ‌ مرا مى‌خواند ، و حساب‌ آخرت‌ مرا احاطه‌ كرده‌ است‌ ، و در قید و بند اعمالم‌ هستم‌ ، نمى‌توانم‌ آنچه‌ را كه‌ دوست‌ دارم‌ به‌ دست‌ آورم‌ و آنچه‌ را دوست‌ ندارم‌ از خود دور كنم‌ چون‌ انجام‌ امور به‌ دست‌ دیگرى‌ است‌ .

اگر بخواهد ، مرا عذاب‌ مى‌كند و اگر بخواهد ، مرا مى‌بخشد . پس‌ كدام‌ فقیر و محتاجى‌ است‌ كه‌ محتاج‌ تر از من‌ باشد ؟

(بحار الانوار ، ج‌ 78 ، ص‌ 113)

قدر نعمتهاى‌ پروردگار تا موقعى‌ كه‌ پابرجاست‌ مجهول‌ و ناشناخته‌ است‌ ، و زمانى‌ شناخته‌ مى‌شود كه‌ از دست‌ رفته‌ باشد .

(بحار الانوار ، ج‌ 78 ، ص‌ 115)

دوازده‌ چیز از آداب‌ غذا خوردن‌ بوده‌ و بر هر مسلمانى‌ لازم‌ است‌ كه‌ از آنها اطلاع‌ داشته‌ باشد ، چهار چیز آن‌ واجب‌ ، و چهار چیز دیگر سنت‌ ، و چهار مورد باقى‌مانده‌ از ادب‌ و اخلاق‌ است‌ . اما چهار امر لازم‌ : شناسایى‌ منعم‌ ، خشنود بودن‌ به‌ آنچه‌ روزى‌ گردیده‌ ، نام‌ خدا را بر زبان‌ جارى‌ كردن‌ و شكرگزارى‌ در برابر نعمتى‌ كه‌ عطا شده‌ است‌ .

و چهار امرى‌ كه‌ سنت‌ است‌ : وضو گرفتن‌ پیش‌ از شروع‌ به‌ غذا ، نشستن‌ بر طرف‌ چپ‌ ، غذا خوردن‌ با سه‌ انگشت‌ و لیسیدن‌ انگشتان‌ مى‌باشد . و چهار امرى‌ كه‌ از آداب‌ و اخلاق‌ است‌ : خوردن‌ از غذاهاى‌ جلوى‌ خودش‌ ، كوچك‌ برداشتن‌ لقمه‌ ، خوب‌ جویدن‌ غذا و كم‌ نگاه‌ كردن‌ به‌ صورت‌ دیگران‌ مى‌باشد .

 

(من‌ لا یحضره‌ الفقیه‌ ، ج‌ 3 ، ص‌ 227 ، ح‌ 38)

هیچ‌ حقى‌ كه‌ باطلى‌ در آن‌ نباشد مانند مرگ‌ ندیدم‌ كه‌ شبیه‌تر باشد به‌ باطلى‌ كه‌ حقى‌ در آن‌ نیست‌ .

(شرح‌ نهج‌ البلاغه‌ ، ابن‌ ابى‌ الحدید ، ج‌ 18 ، ص‌ 311)

ا تجربه‌ كردیم‌ و تجربه‌ كنندگان‌ نیز تجربه‌ كردند ، ولى‌ چیزى‌ مفیدتر از وجود صبر و پرضررتر از نبود صبر ندیدیم‌ . با صبر همه‌ امور اصلاح‌ مى‌شود و چیزى‌ جاى‌ آن‌ را نمى‌گیرد .

(شرح‌ نهج‌ البلاغه‌ ، ابن‌ ابى‌ الحدید ، ج‌ 1 ، ص‌ 319)

دست‌ نیافتن‌ به‌ نیازمندیها بهتر از درخواست‌ آن‌ از نااهلان‌ است‌ .

(تاریخ‌ یعقوبى‌ ، ج‌ 2 ، ص‌ 215)

اى‌ پسر آدم‌ از اعمال‌ حرام‌ دورى‌ كن‌ تا شخص‌ عابدى‌ باشى‌ ، و به‌ آنچه‌ خداوند روزى‌ تو كرده‌ خوشنود و راضى‌ باش‌ تا بى‌نیاز باشى‌ ، و حق‌ همسایگى‌ را در باره‌ همسایه‌ات‌ مراعات‌ كن‌ تا مسلمان‌ باشى‌ ، و آنچنان‌ با مردم‌ رفتار كن‌ كه‌ دوست‌ دارى‌ با تو رفتار شود تا شخص‌ عادلى‌ باشى‌ .

(بحار الانوار ، ج‌ 78 ، ص‌ 112)

مردى‌ از امام‌ حسن‌ ( ع‌ ) درخواست‌ راهنمایى‌ كرد . امام‌ ( ع‌ ) به‌ او فرمودند :

مرا ستایش‌ نكن‌ كه‌ نسبت‌ به‌ خودم‌ از شما آشناترم‌ ، و دروغگو هم‌ نشمار كه‌ نظر دروغگو بى‌ارزش‌ است‌ ، و نزد من‌ غیبت‌ هیچ‌ كس‌ را نكن‌ .

 

(بحار الانوار ، ج‌ 78 ، ص‌ 109)

كسى‌ كه‌ بندگى‌ خدا كند ، خداوند همه‌ چیز را بنده‌ او مى‌كند .

(تنبیه‌ الخواطر و نزهة‌ النواطر ( مجموعه‌ ورام‌ ) ، ج‌ 2 ، ص‌ 108)

اى‌ كسانى‌ كه‌ اهل‌ خوشگذرانى‌ و لذات‌ دنیا هستید ، بدانید كه‌ این‌ لذات‌ باقى‌ ماندنى‌ نیست‌ ، و مغرور شدن‌ به‌ سایه‌اى‌ كه‌ زوال‌ پذیر است‌ ، حماقت‌ است‌ .

(اعلام‌ الدین‌ ، ص‌ 241)

وقتى‌ یكى‌ از شما دوستش‌ را ملاقات‌ مى‌كند ، باید جاى‌ نور در پیشانى‌ او را ببوسد .

(بحار الانوار ، ج‌ 78 ، ص‌ 110)

از پدرم‌ شنیدم‌ كه‌ پیامبر خدا فرموده‌ است‌ : هر كس‌ در قضاى‌ حاجت‌ برادر دینى‌ خود كوشش‌ كند ، مانند این‌ است‌ كه‌ نه‌ هزار سال‌ خدا را عبادت‌ كرده‌ باشد در حالى‌ كه‌ روزها روزه‌ و شبها مشغول‌ عبادت‌ باشد .

(الفقیه‌ ، ج‌ 2 ، ص‌ 189)

اگر به‌ خاطر نیازى‌ مجبور شدى‌ با مردى‌ دوست‌ و همنشین‌ شوى‌ ، پس‌ با كسى‌ دوست‌ شو كه‌ وقتى‌ با او همنشینى‌ مى‌كنى‌ ، موجب‌ زینت‌ تو باشد و هنگامى‌ كه‌ به‌ او خدمتى‌ كردى‌ ، از تو حمایت‌ كند و هنگامى‌ كه‌ از او در خواست‌ كمك‌ كردى‌ ، تو را یارى‌ كند و اگر سخنى‌ گفتى‌ ، سخن‌ تو را تصدیق‌ كند و اگر حمله‌ كردى‌ ، هجوم‌ تو را قوت‌ بخشد و اگر چیزى‌ طلب‌ كردى‌ ، تو را یارى‌ كند و اگر نقصى‌ از تو آشكار شد ، آن‌ را بپوشاند و اگر نیكى‌ از تو دید ، آن‌ را به‌ حساب‌ آورد .

(بحار الانوار ، ج‌ 44 ، ص‌ 139)

اى‌ پسر آدم‌ ، از زمانى‌ كه‌ از مادر زاییده‌ شدى‌ مشغول‌ نابود كردن‌ عمر خود بوده‌اى‌ ، پس‌ از باقى‌مانده‌ عمر خود براى‌ آینده‌ ( عالم‌ آخرت‌ ) ذخیره‌ كن‌ ، به‌ درستى‌ كه‌ مؤمن‌ از این‌ دنیا زاد و توشه‌ برمى‌گیرد و كافر خوشگذارنى‌ مى‌كند .

و بعد این‌ آیه‌ را تلاوت‌ فرمودند : " و زاد و توشه‌ برگیرید ، به‌ درستى‌ كه‌ بهترین‌ توشه‌ تقوى‌ است‌ ".

 

(كشف‌ الغمه‌ ، ج‌ 1 ، ص‌ 572)

ظالمى‌ شبیه‌تر از حسود به‌ مظلوم‌ ندیده‌ام‌ .

(بحار الانوار ، ج‌ 78 ، ص‌ 111)

عاشقتم خدا | 4:46 بعد از ظهر - جمعه 22 دی 1391برچسب:,
+
 
حدیث

مَـن فـرّج عن مـومـن فـرّج الله عَن قَلبه یـَوم القیمة ؛

هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت انـدوه را از قلبش بر طرف سازد.

(اصول کافى، ج 3، ص 268)

عاشقتم خدا | 2:34 بعد از ظهر - جمعه 17 آذر 1391برچسب:,
+
 
حدیث

 

قالَ الاْمامُ السجاد - عليه السلام - : آياتُ الْقُرْآنِ خَزائِنُ الْعِلْمِ، كُلَّما فُتِحَتْ خَزانَةٌ، فَيَنْبَغي لَكَ أنْ تَنْظُرَ ما فيها.

«مستدرك الوسائل، ج 4، ص 238، ح 3»

امام سجاد - عليه اسلام - فرمود: هر آيه اي از قرآن، خزينه اي از علوم خداوند متعال است، پس هر آيه را كه مشغول خواندن مي شوي، در آن دقّت كن كه چه مي يابي.

عاشقتم خدا | 8:12 بعد از ظهر - دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:,
+
 
صلوات خاص امام رضا ع

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا المرتضی

اَللّهُمَ صَلِّ عَلي عَلي ابنِ موسَي الرِّضَا المُرتِضي
الاِمامِ التَّقي النَّقي وَ حُجَتِکَ عَلي مَن فَوقَ الاَرضِ
وَ مَن تَحتَ الثَّري الصِّدّيق الشَّهيدِ
صَلوهً کَثيرَهً تامَهً زاکِيهً
مُتِواصِلَهً مُتَواتِرَهً مُتَرادِفَهً
کَافَضلِ ما صَلّيتَ عَلي اَحَدٍ مِن اَوليائِک

عاشقتم خدا | 11:51 قبل از ظهر - چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:,
+
 
صلوات

 
 

 

 

 

روایتی از پیامبــر عزیز اسلام داریم به این مضمون که

هرکــــــس در کتابی یا نوشته ای بر من صلوات بفرستد،

تا آن نوشـــته باقیـــــست ، ملائـــــکه برای او از درگاه

پروردگــــــــــــار طلــــــب آمــــــــــــــــــــرزش میکــــننــد


عاشقتم خدا | 5:55 بعد از ظهر - پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:,
+
 
شركت در نماز جمعه چه ثوابي دارد؟

عنه صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم :

مَن أتَى الجُمُعَةَ إيمانا واحتِسابا استَأنَفَ العَمَلَ .

پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم :

هر كه از روى ايمان و بـه حـسـاب خـدا در نماز جمعه شركت كند ، اعمالش را از نو آغازيده است (خداوند به پاداش آن گناهان گذشته‏اش را بيامرزد و نامه عمل جديدى برايش باز كند) .

عاشقتم خدا | 12:7 قبل از ظهر - پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:,
+
 
حرم اهل بیت کجاست

امام صادق(ع)پیش از ولادت كریمه آل محمد(ص) فرمود:

خدا را حرمى است و آن مكه است،امیرمؤمنان را حرمى است و آن كوفه است،و ما اهل بیت را حرمى است وآن قم است.بزودى بانویى به نام فاطمه از تبار من در آن جا دفن شود كه هر كس به زیارتش بشتابد،بهشت بر او واجب مى گردد.
بندۀ خدا | 1:40 بعد از ظهر - سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:,
+
 
حدیث امام صادق (ع)

امام صادق (ع) فرمودند:

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم



أَقرَبُ ما یَکُونُ العَبدُ إلَی اللهِ وَ هُوَ ساجِدٌ

نزدیکترین حالات بنده به پروردگار حالت سجده است.


(ثواب الاعمال و عقاب الاعمال)


عاشقتم خدا | 1:2 قبل از ظهر - سه شنبه 22 شهريور 1391برچسب:,
+
 
حدیث0

حضرت فاطمه (س) :
در يكي از روزها ، صبحگاهان امام علي (ع ) فرمود : فاطمه جان آيا غذايي داري تا از گرسنگي بيرون آيم ؟
 پاسخ دادند : نه ، به خدايي كه پدرم را به نبوت و شما را به امامت برگزيد سوگند ، دو روز است كه در
منزل غذاي كافي نداريم و در اين مدت شما را بر خود و فرزندانم در طعام ترجيح دادم . امام (ع ) با تأسف
فرمودند : فاطمه جان چرا به من اطلاع ندادي تا به دنبال تهيه غذا بروم ؟ حضرت زهرا (ع ) فرمودند : اي
اباالحسن ، من از پروردگار خود حيا مي كنم كه چيزي را كه تو بر آن توان و قدرت نداري ، درخواست نمايم .
 
أصبح علي بن أبيطالب (ع ) ذات يوم ساغبا ، فقال : يا فاطمة هل عندك شيء تغذينيه ؟ قالت (ع ) :
لا والذي أكرم أبي بالنبوة و أكرمك بالوصية ما أصبح الغداة عندي شيء ، و ما كان شيء أطعمناه مذ
يومين إلا شيء كنت أؤثرك به علي نفسي و علي ابني هذين الحسن و الحسين . فقال علي (ع ) :
يا فاطمة ألا كنت أعلمتيني فأبغيكم شيئا ؟ فقالت (ع ) : يا أباالحسن إني لأستحيي من إلهي أن
أكلف نفسك ما لا تقدر عليه .
 
 
 
                                                                                            بحار الانوار ، ج 43 ، ص59

 

 
عاشقتم خدا | 8:53 قبل از ظهر - سه شنبه 25 مرداد 1391برچسب:,
+
 
حدیث

 

 

 

امام مهدی (عج) :
نفع بردن از من در زمان غيبتم مانند نفع بردن از خورشيد هنگام پنهان شدنش در پشت ابرهاست و
همانا من ايمني بخش اهل زمين هستم ، همچنانكه ستارگان ايمني بخش اهل آسمانند .
 
و أما وجه الانتفاع بي في غيبتي فكالانتفاع بالشمس إذا غيبها عن الأبصار السحاب وإني لأمان لأهل
الأرض كما أن النجوم أمان لأهل السماء .
                                               
  
                                                                                                  بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 181
عاشقتم خدا | 8:0 بعد از ظهر - سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:,
+
 
ماه مبارک رمضان

قال الله تبارك و تعالى:

يا ايها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون.

خداوند تبارك و تعالى مي ‏فرمايد:

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد روزه بر شما نوشته (واجب) شد، چنانكه بر آنان كه پيش از شما بوده‏اند واجب شده بود باشد كه پرهيزگار شويد.

سوره بقره آيه 183

عاشقتم خدا | 9:3 قبل از ظهر - پنج شنبه 30 تير 1391برچسب:,
+
 
روزه ياد آور قيامت

قال الرضا عليه السلام:

انما امروا بالصوم لكى يعرفوا الم الجوع و العطش فيستدلوا على فقر الاخر.

امام رضا عليه السلام فرمود:

مردم به انجام روزه امر شده‏اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچارگى آخرت را بيابند.

وسائل الشيعه، ج 4 ص 4 ح 5 علل الشرايع، ص 10

عاشقتم خدا | 9:57 قبل از ظهر - دو شنبه 4 مرداد 1391برچسب:حدیثو قیامت,روزه,
+
 
روزه آزمون اخلاص

قال اميرالمومنين عليه السلام:

فرض الله ... الصيام ابتلاء لاخلاص الخلق‏امام على عليه السلام فرمود:

خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.

نهج البلاغه، حكمت 252

عاشقتم خدا | 8:56 قبل از ظهر - دو شنبه 3 مرداد 1391برچسب:,
+
 
فلسفه روزه

قال الصادق عليه السلام:

انما فرض الله الصيام ليستوى به الغنى و الفقير.

امام صادق عليه السلام فرمود:

خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.

من لا يحضره الفقيه، ج 2 ص 43، ح 1

 

عاشقتم خدا | 10:54 قبل از ظهر - دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:حدیث,روزه,
+
 
پايه‏هاى اسلام

قال الباقر عليه السلام:

بنى الاسلام على خمسة اشياء، على الصلوة و الزكاة و الحج و الصوم و الولايه.

امام باقر عليه السلام فرمود:

اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).فروع كافى، ج 4 ص 62، ح 1

عاشقتم خدا | 6:45 قبل از ظهر - دو شنبه 1 مرداد 1391برچسب:حدیث,اساس اسلام,
+
 
انتظار فرج

امام صادق (ع) :
کسي که در حال انتظار فرج امام زمان (عج) بميرد به منزله کسي است که در راه خدا با شمشيرش جهاد کرده باشد

عاشقتم خدا | 7:2 بعد از ظهر - شنبه 24 تير 1391برچسب:حدیث,انتظار,
+
 
حدیث38و39و40

حديث38-عيسى (ع) مأموم مهدى (ع) :

ابوسعيد از پيغمبر (ص) نقل كرده كه فرمود:

منا الذى يصلى عيسى ابن مريم (ع) خلفه .

آن كس كه عيسى بن مريم پشت سر او نماز مى گذارد ، از ما است .

حديث39- مهدى با عيسى بن مريم سخن مى گويد:

جابر بن عبدالله انصارى از آن حضرت روايت نموده كه فرمود:

ينزل عيسى بن مريم (ع) فيقول امير هم المهدى تعال صل بنا فيقول : الا ان بعضكم على بعض امراء تكرمة من الله عزوجل لهذه الامة.

چون اصحاب مهدى قيام كنند، عيسى بن مريم از آسمان فرود آيد، امير قيام كنندگان به عيسى مى گويد بيا تا با تو نماز بگذاريم عيسى مى گويد: شما خود از جانب خدا برخى بر برخى ديگر امير هستيد و اين لطف خدا نسبت به اين امت است .

حديث40- مهدى (ع) حافظ امنيت :

عبدالله بن عباس از پيغمبر اكرم (ص) روايت كرده كه فرمود:

لن تهلك امة انا فى اولها و عيسى بن مريم فى آخرها و المهدى فى وسطها . (3)

امتى كه من در اول آنها و عيسى بن مريم در آخر آنها و مهدى در وسط آنها باشيم، هرگز هلاك نمى شوند.

بندۀ خدا | 1:28 قبل از ظهر - پنج شنبه 14 مرداد 1391برچسب:,
+
 
حدیث36و37

حديث36- قسطنطنيه به دست مهدى (ع) فتح شود:

ابوهريره از پيغمبر (ص) روايت كرده كه فرمود:

لا تقوم الساعة حتى يملك رجل من اهل بيتى يفتح القسطنطنية و جبل الديلم و لو لم يبق الا يوم واحد لطول الله ذلك اليوم حتى يفتحها.

پيش از آنكه قيامت شود و مردى از اهل بيت من به سلطنت رسد و قسططنطنيه و جبال ديلم را فتح كند اگر يك روز از عمر دنيا باقى باشد خداوند آن روز را چندان دراز گرداند تا آنجا را فتح كند.

حديث37- مهدى (ع) پس از پادشاهان ستمگر:

قيس بن جابر از پدرش و او از جدش ، از رسول خدا (ص) روايت نموده كه فرمود:

سيكون بعدى خلفاء و من بعد الخلفاء امراء و من بعد الامراء ملوك جبابرة ثم يخرج رجل من اهل بيتى يملاء الارض عدلاً كما ملئت جوراً .

بعد ا ز من خلفاء خواهند بود و بعد ازخلفاء امراء و بعد از امراء پادشاهان ستمگر بيايند آنگاه مردى از اهل بيت من خواهد آمد كه زمين را از عدل و داد پركند چنانكه پراز ظلم باشد.

بندۀ خدا | 1:19 قبل از ظهر - پنج شنبه 13 مرداد 1391برچسب:,
+
 
حدیث34و35

حديث34- پيوند دهنده دلها :

از على (ع) روايت شده كه فرمود: به پيغمبر اكرم (ص) عرض كردم :

يا رسول الله (ص) أمنا آل محمد المهدى أم من غيرنا ؟

اى رسول خدا مهدى از ما اهل بيت است يا از غير ما؟

پيامبر فرمود:

لا، بل منا يختم الله به الدين كما فتح بنا و بنا ينقذون من الفتن كما انقذوا من الشرك و بنا يؤلف الله بين قلوبهم بعد عداوة الفتنة اخوانا كما ألف بينهم بعد عداوة الشرك اخواناً فى دينهم .

او از ماست خداوند دين را به وسيله او ختم كند چنان كه توسط ما گشود ، مردم به وسبله ما از آشوبها نجات يابند چنان كه از منجلاب شرك بيرون آمدند، دلهاى آنها را به هم پيوند دهد و بعد از دشمنيها آنها را با هم برادر كند، چنان كه بعد از نجات از شرك ، آنها را با هم برادر دينى كرد.

حديث35- بعد از مهدى زندگى بى فائده است :

عبدالله بن مسعود مى گويد پيامبر اكرم (ص) فرمود :

لولم يبق من الدنيا الا ليلة لطول الله تلك الليلة حتى يملك رجل من اهل بيتى يواطى اسمه اسمى و اسم ابيه اسم ابى يملاء ها قسطاً و عدلاً كما ملئت ظلماًً و جوراً و يقسم المال بالسوية و يجعل الله الغنى فى قلوب هذه الامة فيملك سبعاً او تسعاً لاخير فى العيش بعد المهدى .

اگر از عمر دنيا جز يك شب نماند، خداوند آن شب را چندان دراز گرداند تا مردى از اهل بيت من به سلطنت رسد كه نامش نام من و نام پدرش نام پدر من مى باشد . و او زمين را پر از عدل و داد كند چنان كه پر از ظلم و جور شده باشد، اموال را بالسويه ميان مردم تقسيم كند، و خداوند دلهاى امت مرا بى نياز گرداند، هفت سال يا نه سال سلطنت نمايد سپس بعد از مهدى زندگى فائده ندارد.

بندۀ خدا | 1:17 قبل از ظهر - پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:,
+
 
حدیث31و32و33

حديث31- سلطنت مهدى (ع):

ابوهريره روايت كرده كه پيغمبر (ص) فرمود:

لولم يبق من الدنيا الا ليلة لملك فيها رجل من اهل بيتى .

اگر از عمر دنيا جز يك شب نماند، در همان شب مردى از اهل بيت من به سلطنت رسد .

حديث32- خلافت مهدى (ع) :

ثوبان از پيامبر اكرم (ص) روايت كرده كه فرمود:

نزد گنج شما سه نفر به قتل رسند كه هر سه پسران خليفه مى باشند و پس از آن ديگر هيچ يك از آنها خليفه نمى شود تا آن كه مردمى با پرچمهاى سياه سررسند و طورى آنها را به قتل رسانند كه هيچ قومى را بدان وضع نكشته باشند.

ثم يجيئى خليفة الله المهدى فاذا سمعتم به فأتوه فيبايعوه فانه خليفة الله المهدى .

سپس خليفه خدا مهدى بيايد ، چون بشنويد كه ظهور نموده به سوى او رو آوريد و با او بيعت كنيد زيرا او مهدى خليفه حقيقى خداوند است .

حديث33- بيعت با حضرت:

ثوبان از پيامبر (ص) روايت كرده كه فرمود:

مردمى با پرچمهاى سياه از جانب شرق پديد آيند كه دلهاى آهنين دارند هر كس از آمدن آنها مطلع گشت به سوى آنها رو آورد و با آنان بيعت كند و لو با رفتن از روى برف باشد .

بندۀ خدا | 4:15 بعد از ظهر - پنج شنبه 11 مرداد 1391برچسب:,
+
 
حدیث28و29و30

حديث28- تجديد عظمت اسلام با ظهور او:

حذيفه روايت نموده كه از پيغمبر (ص) شنيدم مى فرمود :

واى بر اين امت از سلطه اى كه پادشاهان ستمگر بر آنها پيدا مى كنند و آنها را كشته، و مؤمنين را به وحشت مى اندازند، مگر كسى كه فرمان آنها را گردن نهد شخص با ايمان به زبان با آنها مى سازد ولى قلباً از آنان مى گريزد و چون خداوند عزوجل اراده نمايد كه عزت اسلام را تجديد كند ، شوكت هر ستمگر جبارى را درهم بشكند زيرا خداى توانا قادر است امتى را كه در ميان فساد افتاده اند، به ساحل صلاح آورد.

سپس فرمود: اى حذيفه ، لولم يبق من الدنيا الا يوم واحد لطول الله ذلك اليوم حتى يملك رجل من اهل بيتى تجرى الملاحم على يديه و يظهر الاسلام لا يخلف وعده و هو سريع الحساب.

اگر از عمر دنيا جز يك روز نمانده باشد، خداوند آن روز را چندان دراز گرداند تا مردى از اهل بيت من به سلطنت رسد كه با بى دينان جنگها كند تا اسلام را آشكار سازد.

حديث29- رفاه و آسايش مسلمانان در عصر مهدى (عج):

ابوسعيد خدرى از پيغمبر (ص) روايت نموده كه فرمود:

يتنعم امتى فى زمن المهدى (ع) نعمة لم يتنعموا قبلها قطّ يرسل السماء عليهم مدراراً و لا تدع الارض شيئاً من بناتها الاخرجته .

امت من در زمان مهدى چنان در فراخى معيشت به سر برند كه هيچگاه پيش از آن نديده باشند . آسمان پى در پى بركات خود را براى آنان فرو مى ريزد و زمين آنچه دارد بيرون مى دهد .

حديث30- مهدى يكى از سروران بهشت :

انس بن مالك روايت كرده كه پيغمبر (ص) فرمود:

نحن بنو عبدالمطلب سادات اهل الجنة، انا و اخى على و عمى حمزه و جعفر و الحسن و الحسين و المهدى .

ما فرزندان عبدالمطلب سروران اهل بهشتيم ، من و برادرم على و عمويم حمزه و جعفر و حسن و حسين و مهدى .

بندۀ خدا | 1:13 قبل از ظهر - پنج شنبه 10 مرداد 1391برچسب:,
+
 
حدیث26و27

حديث26-آمدن مهدى با پرچمها :

ثوبان از پيامبر (ص) روايت نموده كه فرمود:

اذا رأيتم الرأيات السود قد اقبلت من خراسان فائتوها و لو حبوا على الثلج فيها خليفةالله المهدى .

چون پرچمهاى سياه ببينيد كه ازسوى خراسان مى آيد به استقبال آن بشتابيد هرچند با رفتن از روى برف باشد زيرا كه همراه آن جماعت مهدى خليفة الله است .

حديث27-آمدن وى از جانب مشرق:

عبدالله عمر گفت : روزى در خدمت پيامبر (ص) بوديم كه عده اى از جوانان بنى هاشم بيامدند، از مشاهده آنها ديدگاه پيامبر پر از اشك شد و رنگ مباركش تغيير كرد، اصحاب عرض كردند: يا رسول الله سيماى مباركتان گرفته است ما نمى توانيم شما را بدين حالت ببينيم فرمود:

انا اهل بيت اختارالله لنا الآخرة على الدنيا و ان اهل بيتى سيلقون بعدى بلاء و تشريداً و تطريداُ حتى يأتى قوم من قبل المشرق و معهم رايات سود فيسألون الحق فلا يعطونه فيقاتلون و ينصرون فيعطون ماسألوا فلا يقبلون حتى يدفعوه الى رجل من اهل بيتى فيملاء ها قسطاً كما ملاءها جوراً فمن ادرك ذلك منكم فليأتهم و لحبواً على الثلج .

ما اهل بيتى هستيم كه خداوند آخرت را براى ما بر دنيا ترجيح داده ، بعد از اين اهل بيت من مصيبتها مى بينند و از وطن آواره مى گردند ، تا آنگاه كه مردمى از جانب مشرق با پرچمهاى سياه به طلب حق قيام كنند، اين حق را به آنها نمى دهند تا جنگ كنند ، و پيروزى يابند و حق را بگيرند و آن را به مردى از اهل بيت من بسپارند كه دنيا را پر از عدل كند چنان كه از ظلم پر شده باشد هر كس ، آن زمان را درك كند به آنها بپيوندد اگر چه به رفتن از روى برف باشد.

بندۀ خدا | 1:11 قبل از ظهر - پنج شنبه 9 مرداد 1391برچسب:,
+
 
حدیث23و24و25

حديث23-اخلاق آن حضرت :

عبدالله بن عمر روايت نموده كه پيغمبر فرمود :

يخرج رجل من اهل بيتى يواطى اسمه اسمى و خلقه خلقى يملاءها قسطاً و عدلاً.

مردى از اهل بيت من خارج مى شود كه نامش مطابق نام من و اخلاقش چون اخلاق من مى باشد، و او جهان را پر از عدل و داد كند.

حديث24- بخشش مهدى (ع) :

ابوسعيد خدرى گفت رسول اكرم (ص) فرمود:

يكون عند انقطاع من الزمان و ظهور من الفتن رجل يقال له: المهدى يكون عطاؤه هنيئاً .

در آخرالزمان و موقعى كه آشوبها پديد آيد، مردى به قدرت مى رسد كه به او مهدى گفته مى شود كه بخشش او گوارا باشد.

حديث25-علم مهدى به سنت پيغمبر (ص):

ابو سعيد خدرى روايت كرده كه پيغمبر فرمود :

يخرج رجل من اهل بيتى و يعمل سنتى و ينزل الله له البركة من السماء وتخرج الارض بركاتها و تملاء به الارض عدلاً كما ملئت ظلماً و جوراً و يعمل على هذه الامة سبع سنين و ينزل بيت المقدس .

مردى از اهل بيت من به سلطنت خواهد رسيد كه به سنت من (آن طور كه بايد) عمل نمايد و خداوند از آسمان براى وى روزى فرستد، و زمين آنچه دارد، بيرون دهد و او زمين را پر از عدل كند چنان كه پراز ظلم و ستم باشد او به بيت المقدس درآيد و هفت سال سلطنت نمايد.

بندۀ خدا | 1:10 قبل از ظهر - پنج شنبه 8 مرداد 1391برچسب:,
+
 
حدیث21و22

حديث21:

 

همچنين فرمود :

لا يذهب الدنيا حتى يبعث الله رجلاً من اهل بيتى يواطىء اسمه اسمى و اسم ابيه اسم ابى يملاءها قسطاً و عدلاً كما ملئت جوراً و ظلماً.

عمر دنيا به پايان نمى رسد تا اين كه خداوند مردى از اهل بيت من برانگيزد كه نامش نام من و نام پدرش نام پدر من است . او دنيا را پر از عدل و داد نمايد چنان كه از ظلم و جور پر شده باشد .

حديث22-عدل مهدى (عج):

ابوسعيد خدرى از پيامبر اكرم (ص) روايت كرده كه فرمود:

لتملان الارض ظلما و عدواناً ثم ليخرجن رجل من اهل بيتى حتى يملاءها قسطاً و عدلاً كما ملئت جوراو ظلماً.

چون روزى فرارسد كه زمين پر از ظلم و ستم شود خداوند مردى از اهل بيت من ظاهر گرداند تا جهان را پر از عدل و داد كند .

 

بندۀ خدا | 1:5 قبل از ظهر - پنج شنبه 7 مرداد 1391برچسب:,
+
 
حدیث18و19و20

حديث18: مژده پيامبر (ص) به ظهور مهدى (ع) :

ابوسعيد خدرى از پيغمبر (ص) نقل كرده كه فرمود :

ابشركم بالمهدى يبعث فى امتى على اختلاف من الناس زلزال فيملاء الارض عدلاً و قسطاً كما ملئت ظلماً و جوراً يرضى عنه ساكن السماء و ساكن الارض يقسم المال صحاحاً فقال له رجل : و ما صحاحاً ؟ قال : السوية بين الناس .

شما را مژده به ظهور مهدى مى دهم كه به هنگام اختلاف زياد و تزلزل مردم ، قيام كند و زمين را پر از عدل و داد نمايد چنان كه از ظلم و ستم پر شده باشد ساكنان آسمان و زمين از حكومت او راضى خواهند بود و اموال را ميان مردم به طور مساوى قسمت كند.

حديث19: نام آن حضرت :

عبد الله بن عمر از رسول خدا (ص) روايت نموده كه فرمود :

لا يقوم الساعة حتى يملك رجل من اهل بيتى ، يواطى اسمه اسمى يملاء الارض عدلاً و قسطاً كما ملئت ظلماً و جوراً .

پيش از قيامت مردى از اهل بيت من به سلطنت مى رسد كه همنام من باشد زمين را پر از عدل و داد كند چنان كه پر از ظلم و جور شده باشد.

حديث20- كنيه او :

حذيفه از آن حضرت روايت كرده كه فرمود:

لولم يبق من الدنيا الا يوم واحد لبعث الله فيه رجلا اسمه اسمى و خلقه خلقى يكنّى ابا عبدالله .

اگر از عمر دنيا جز يك روز نمانده باشد، خداوند در آن روز مردى را بر انگيزد كه نامش نام من وخويش چون خوى من و كنيه اش ابوعبدالله مى باشد .

بندۀ خدا | 9:4 بعد از ظهر - پنج شنبه 6 مرداد 1391برچسب:,
+
 
حدیث16و17

حديث16- ابر بر سر او سايه افكند :

عبدالله بن عمر نقل كرد كه پيغمبر فرمود :

يخرج المهدى و على رأسه عمامة فيهما مناد ينادى هذا المهدى خليفة الله فاتبعوه .

مهدى در حالى كه قطعه ابرى بر سر او سايه افكنده قيام مى نمايد ، در آن وقت گوينده اى اعلام مى دارد كه اين مهدى خليفة الله است از وى پيروى كنيد.

حديث17: بالاى سرحضرت مهدى (ع) فرشته اى است :

عبدالله بن عمر مى گويد : پيامبر (ص) فرمود:

يخرج المهدى و على رأسه ملك ينادى هذا المهدى فاتبعوه .

مهدى در حالى قيام مى كند كه فرشته اى بالاى سر او قرار دارد و مى گويد : مهدى اين است از وى پيروى نمائيد .

بندۀ خدا | 1:3 قبل از ظهر - پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:,
+
 
حدیث 14و15

حديث14:

پيشوا صالح ابوامامه نقل مى كند كه رسول اكرم (ص) براى ما خطبه ايراد كرد و درضمن ، از دجّال نام برد و فرمود :

پس شهر مدينه از پليديها پاك شود چنان كه كوره آهنگرى از كثافات فلزات پاك گردد ، آن روز اعلام خواهند كرد كه امروز روز آزادى است .

زنى به نام ام شريك عرض كرد: اى رسول خدا (ص) عرب كجا خواهند بود؟

فرمود : در آن روز آنها اندكى بيش نيستند ، بيشتر آنان در بيت المقدس مى باشند ، اممهم المهدى ، رجل صالح پيشواى آنها مهدى است كه مردى صالح مى باشد .

حديث15: ظهور هويدا :

ابو سعيد خدرى روايت مى كند كه پيغمبر (ص) فرمود :

يخرج المهدى فى امتى يبعثه الله عياناً للناس يتنعم الامة و تعيش الماشية و تخرج الارض نباتها و يعطى المال صحاحاً .

مهدى ميان امت من قيام خواهد كرد و خداوند او را به طور آشكار براى مردم برانگيزد ، مردم در رفاه ، و چهار پايان در آسايش باشند، و زمين روئيدنيهاى خود را بيرون دهد و او مال را به طور مساوى ميان مردم تقسيم نمايد .

بندۀ خدا | 1:1 قبل از ظهر - پنج شنبه 3 مرداد 1391برچسب:,
+
 
حديث13:

حديث13:

عبدالرحمن بن عوف روايت نموده كه پيغمبر فرمود:

ليبعثن الله من عترتى رجلاً افرق الثنايا، اجلى الجبهه ، يملاء الارض عدلاً يفيض المال فيضاً

خداوند از عترت من مردى را برانگيزد كه ميان دندانهايش باز ، و رويش روشن باشد، زمين را پر از عدل كند و به مردم اموال فراوان بخشد.

بندۀ خدا | 11:59 بعد از ظهر - پنج شنبه 2 مرداد 1391برچسب:,
+
 
حديث12:

حديث12:

ابوامامه باهلى از پيغمبر (ص) روايت كرده كه فرمود:

بينكم و بين الروم اربع هدن يوم الرابعةعلى يد رجل من آل هرقل يدوم سبع سنين ..

ميان شما و روميان چهار صلح است ، چهارمين آن به دست مردى از نسل هرقل خواهد بود و هفت سال دوام مى يابد مردى از طائفه عبدقيس به نام مستور بن بجلانعرض كرد اى رسول خدا (ص) در آن روز پيشواى مردم كيست ؟

فرمود : المهدى من ولدى ابن اربعين سنة، كان وجهه كوكب درى فى خده الايمن خال اسود عليه عباء تان قطريتان كانه من رجال بنى اسرائيل يستخرج الكنوز يفتح مدائن الشرك .

پيشواى مردم مهدى است كه از فرزندان من مى باشد كه چون ظهور كند به صورت مرد چهل ساله مى نمايد.رخسارش چون ستاره تابان مى درخشد و در سمت راست رخسارش خال سياهى است، دو عباى قطرى پوشيده (و از لحاظ سلامت بنيه ) گوئى ازمردان بنى اسرائيل است، ذخائر زمين را استخراج كند و شهرهاى شرك را بگشايد .

بندۀ خدا | 11:56 بعد از ظهر - چهار شنبه 1 مرداد 1391برچسب:,
+
 
حديث10

حديث10:

ابو سعيد خدرى مى گويد پيامبر فرمود :

المهدى منا اجل الجبين اقنى الانف

مهدى ما پيشانيش روشن و وسط بينيش كمى برآمده است

بندۀ خدا | 4:52 قبل از ظهر - چهار شنبه 30 تير 1391برچسب:,
+
 
حدیث9

حديث9 :

حذيفه روايت نموده كه پيامبر (ص) فرمود :

المهدى رجل من ولدى لونه لونٌ عربىٌ و جسمه جسمٌ اسرائيلى على خدّه الآيمن خال كانه كوكب درى يملاء الارض عدلاً كما ملئت جوراً يرضى فى خلافته اهل الارض و اهل السماء والطير فى الجوّ.

مهدى مردى از اولاد من است رنگ بدن او رنگ نژاد عرب و اندامش مانند اندام بنى اسرائيل است،در گونه راست وى خالى است كه چون ستاره تابناكى بدرخشد زمين را پر از عدل كند چنان كه پر از ظلم شده باشد، ساكنان زمين و آسمان و پرندگان هوا در خلافت وى خشنود خواهند بود.

بندۀ خدا | 10:40 بعد از ظهر - چهار شنبه 29 تير 1391برچسب:,
+
 
حديث8- ويژگيهاى حضرت

حديث8- ويژگيهاى حضرت :

همچنين حذيفة از پيامبر(ص) نقل كرده كه فرمود :

المهدى رجل من ولدى وجهه كالكوكب الدرى

مهدى از فرزندان من است كه چهره اش چون ستاره تابان است .

بندۀ خدا | 11:49 بعد از ظهر - چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:,
+
 
حديث7- قريه اى كه مهدى از آنجا قيام مى كند

حديث7- قريه اى كه مهدى از آنجا قيام مى كند :

به سند خود از عبدالله بن عمر روايت نموده كه گفت :

يخرج المهدى من قرية يقال لها كرعة

مهدى از قريه اى قيام مى كند كه آن را كرعه مى گويند .

بندۀ خدا | 9:48 قبل از ظهر - چهار شنبه 27 تير 1391برچسب:,
+
 
حديث6- مهدى ، حسينى است

حديث6- مهدى ، حسينى است :

در آن كتاب از حذيفة بن يمان روايت مى كند كه گفت: پيامبر خطبه اى ايراد فرمود و آنچه مى بايد اتفاق بيفتد به ما اطلاع داد سپس فرمود :

لولم يبق من الدنيا الا يوم واحد لطول الله عزوجل ذلك اليوم حتى يبعث رجلاً من ولدى اسمه اسمى .

اگر از عمر دنيا جز يك روز بيشتر نمانده باشد. خداوند آن روز را چندان دراز گرداند تا مردى از اولاد من برانگيزد كه همنام من باشد.

سلمان برخاست و عرض كرد: اى رسول خدا(ص) از كدام فرزند شما خواهد بود؟ فرمود : از اين فرزندم ، و دست روى شانه حسين (ع) گذاشت.

بندۀ خدا | 11:47 بعد از ظهر - چهار شنبه 26 تير 1391برچسب:,
+
 
حديث5- مهدى برگزيده خداست

حديث5- مهدى برگزيده خداست :

على بن هلال از پدرش روايت نموده كه گفت در مرض پيامبر (ص) ، حضورش شرفياب شدم ، ديدم فاطمه (س) در بالين پدرش نشسته و اشك مى ريزد چون صداى گريه اش بلند شد، پيامبر سر برداشت و فرمود:

فاطمه جان ! چرا گريه مى كنى ؟

عرض كرد: مى ترسم بعد ازشما احترام ما از دست برود ؟

فرمود : عزيزم ، مگر نمى دانى كه خداوند به اعل زمين نگاه كرد و پدرت را از ميان آنان برگزيد، سپس نظر كرد و شوهرت را انتخاب كرد، و به من وحى فرمود كه تو را به او تزويج كنم ؟

دخترم ! ما اهل بيتى هستيم كه خداوند عزوجل هفت فضيلت به ما عطا فرموده كه به هيچ كس قبل و بعد ازما عطا نفرموده است، و آن اين كه :

من خاتم پيامبران نزد خدا و بهترين آنها و محبوبترين بندگان مى باشم و با اين امتيازات پدر تو مى باشم، جانشين من بهترين جانشينان پيغمبران و محبوبترين آنها نزد خداست، و او شوهر تو است شهيد ما بهترين شهداء و محبوبترين آنان نزد خداوند است و او حمزه بن عبدالمطلب عموى پدر و شوهرت مى باشد، جعفربن ابيطالب كه با دو بال در بهشت با فرشتگان پرواز مى كند پسر عموى پدرت و برادر شوهرت از ما است ، در سبط اين امت كه حسن و حسين دو فرزند تو و دو آقاى اهل بهشت مى باشند از ماست، و به خدا قسم كه پدرشان افضل از آنهاست.

يا فاطمة و الذى بعثنى بالحق ان منهما مهدى هذه الامة اذا صارت الدنيا هرجاً و مرجاًًً و تظاهرت الفتن و انقطعت السبل و اغار بعضهم على بعض فلا كبير يرحم صغيراً و لا صغير يوقر كبيراً فيبعث الله عند ذلك منهما من يفتح حصون الضالة و قلوباً غلفاً يوم بالدين فى آخر الزمان كما قمت به فى آخر الزمان و يملاء الارض عدلاً كما ملئت جوراً .

اى فاطمه ! به خداوندى كه مرا به راستى برانگيخته ، مهدى اين امت نيز از ايشان مى باشد، موقعى كه دنيا هرج و مرج شود و آشوبها پديد آيد و راهها مسدود گردد و اموال يكديگر را به غارت برند، نه بزرگتر به كوچكتر رحم كند و نه كوچكتر احترام بزرگتر را نگاه دارد، خداوند كسى را برانگيزد كه قلعه هاى ضلالت و دلهاى قفل زده را بگشايد و اساس دين را در آخر الزمان استوار سازد، چنان كه من در آخر الزمان پايدار گردم و زمين را پراز عدل نمايد چنان كه از ظلم پر شده باشد....

بندۀ خدا | 11:46 بعد از ظهر - چهار شنبه 25 تير 1391برچسب:,
+
 
حديث4- مهدى فرزند فاطمه زهرا (س)

حديث4- مهدى فرزند فاطمه زهرا (س) :

از امام زين العابدين و آن حضرت از پدرش روايت نموده كه پيامبر اكرم (ص) به فاطمه زهرا (س) فرموده :

المهدى من ولدك .

( مهدى از فرزندان تو است ).

نظر بدید

بندۀ خدا | 11:45 بعد از ظهر - چهار شنبه 24 تير 1391برچسب:,
+
 
حديث3

 

حديث3:

ابوسعید خدری نقل كرده كه پيغمبر(ص) فرموده :

لا تنقضى الساعة حتى يملك الارض رجل من اهل بيتى يملاء الارض عدلاً كما ملئت جوراً يملك سبع سنين .

قيامت منقضى نخواهد شد تا اين كه مردى از اهل بيت من به سلطنت رسد و او زمين را پر از عدل و داد كند ، چنان كه پر از ظلم شده باشد و مدت سلطنت هفت سال است .

بندۀ خدا | 11:42 بعد از ظهر - چهار شنبه 23 تير 1391برچسب:,
+
 
حديث2- عدل مهدى (عج)

حديث2- عدل مهدى (عج) :

ابوسعيد مى گويد پيغمبر فرمود:

تملاء الارض ظلماً و جوراً فيقوم رجل من عترتى فيملاءها قسطاً و عدلاً يملك سبعاً او تسعاً .

زمين پر از ظلم و ستم گردد، پس مردى از عترت من قيام كند و آن را پر از عدل و داد گرداند و هفت يا نه سال سلطنت نمايد

بندۀ خدا | 11:41 بعد از ظهر - چهار شنبه 22 تير 1391برچسب:,
+
 
حديث1- رفاه مردم در عصر امام زمان

حديث1- رفاه مردم در عصر امام زمان :

ابوسعيد خدرى از پيامبر اكرم (ص) روايت كرده كه فرمود :

يكون من امتى المهدى ان قصر عمره فسبع سنين و الافثمان و الافتسع يتنعم امتى فى زمانه نعيما لم يتنعموا مثله قطّ البر و الفاجر يرسل السماء عليهم مدراراً و الا تدخر الارض شيئاً من نباتها .

مهدى از ميان امت من برخاسته شود مدت سلطنت او هفت يا هشت يا نه سال مى باشد ، همه طبقات امت من در زمان ظهور او چنان در رفاه زندگى نمايند كه قبل از وى هيچ بّر و فاجرى بدان نرسيده باشند، آسمان باران رحمت خود را بر آنان مى بارد و زمين از روئيدنيهاى خود چيزى فرو گذار نمى كند.

بندۀ خدا | 11:39 بعد از ظهر - چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:,
+
 
سخن امام زمان (عج) با غلو گویان درباره اهل بیت

 

بيزارى از غاليان
من از افرادى كهمي گويند: ما اهل بيت(مستقلاًّ از پيش خود و بدون دريافت از جانب خداوند(غيب مي دانيم و در سلطنت و آفرينش موجودات با خدا شريكيم، ما را از مقامىكه خداوند براى ما پسنديده بالاتر مي برند، نزد خدا و رسولش، بيزارى مي جويم.
بندۀ خدا | 5:41 بعد از ظهر - شنبه 17 تير 1391برچسب:بیزاری,غالیان,اهل بیت,
+
 
آگاهى هاى امام زمان (عج)

 

آگاهى هاى امام زمان (عج)
علم و دانش ما به خبرهاى شما احاطه دارد و چيزى از اخبار شما بر ما پوشيده نمي ماند.
بندۀ خدا | 5:37 بعد از ظهر - شنبه 20 تير 1391برچسب:آگاهى هاى,امام زمان,(عج),
+
 
تحقّق حتمى حقً

 

تحقّق حتمى حقً
خداوند مقدّر فرموده است كه حقّ به مرحله نهايى و كمال خود برسد و باطل از بين رود، و او بر آنچه بيان نمودم گواه است.
امام زمان(عج)
 
بندۀ خدا | 5:29 بعد از ظهر - شنبه 18 تير 1391برچسب:تحقّق,حتمى,حقً,
+
 
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:

اَلعِبادَهُ سَبعونَ جُزء، اَفضَلُها جُزءً طَلَبُ الحَلالِ
عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.

عاشقتم خدا | 7:36 قبل از ظهر - دو شنبه 22 تير 1391برچسب:کسب, درآمد,حلال,
+
 
رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:

مَن رَدَّ عَن عِرضِ اَخیهِ المُسلِمِ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ اَلبَتَّةَ
هرکس آبروی مؤمنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب شود.

عاشقتم خدا | 7:34 بعد از ظهر - دو شنبه 19 تير 1391برچسب:,
+
 
منوی اصلی
خانه
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
 
درباره وبلاگ

به وبلاگ ما خوش آمدید . نظر یادتون نره

 
نویسندگان
بندۀ خدا
عاشقتم خدا
 
موضوعات مطالب
تصاویر
تصاویر مهدوى
سایر تصاویر
مقاله ها
پیام مناسبت ها
احادیث
شعر
متفرقه
دانلود(کتاب.نرم افزار.فیلم)
رمضان
ادعیه و نماز
 
سایر امکانات

  RSS 

POWERED BY
LoxBlog.COM

 قالب مذهبی


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 65
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 65
بازدید ماه : 102
بازدید کل : 126678
تعداد مطالب : 346
تعداد نظرات : 84
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


 


تمامی حقوق محفوظ می باشد!

www.ShiaTheme.com